Reeditar també vol dir innovar!

Benvolguts veïns i veïnes, i editors i editores (especialment), 
Reeditar LIJ també és innovar. 
I a continuació passaré a defenser el perquè. 
Aquest estiu, en Dídac i jo hem tingut l'encert de passar alguns dies en una cituat que ha viscut també més d'un origen: Lisboa. Terratrèmols i incendis l'han obligat a refer-se. I els portuguesos, que sembla que no facin res però a voltes ens sorprenen, m'han mostrat una nova porta de la reedició. 
Massa vegades pensem que reeditar és tornar a donar llum a un títol de fa anys per treure'l com si fos nou. Doncs no! Remenant en llibreries de la ciutat va caure a les meves mans aquest magnífic llibre de l'any 1966 on es recullen algunes de les saboroses receptes de cuina portuguesa. El llibre, curiosament, anava embolicat en un plàstic transparent i una cullera de fusta que embellia la coberta. Estranyat en veure que un títol tan antic encara en conservés tots els complements, vaig mirar i remirar i finalment vaig descobrir la clau: a la contracoberta tenia codi de barres! I és clar, aquí ja em va pujar la mosca al nas. I doncs, què ha fet l'editorial Babel (http://www.babel.pt/) a l'hora de donar una segona oportunitat a aquest llibre? Doncs ni més ni menys que no treure ni una taca del llibre, ni les ditades que a la imatge podeu identificar a les receptes dels dolços i dels diversos, com si fos un volum usat per les millors cuineres portugueses del món. I és que reeditar, doncs, a vegades també vol dir innovar! Així, doncs, editors ja podeu començar a treure la pols dels àlbums oblidats (però no tota), escanejar-los tal com ragen i cap a la llibreria! De ben segur que seran molt ben rebuts. 

0 comentarios :

Publica un comentari a l'entrada